Aktualności

Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków

27-01-2022

Od 1 lipca 2021 r. dla właścicieli i zarządców budynków przybędzie nowy obowiązek składania deklaracji do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków. Każdy budynek, który posiada zainstalowane źródło ciepła lub spalania paliw o mocy nominalnej do 1MW należy zgłosić wypełniając odpowiednią deklarację. W przypadku budynków nowopowstałych (po 01 lipca 2021 roku) obowiązek złożenia deklaracji wynosi 14 dni od dnia pierwszego uruchomienia tego źródła ciepła lub źródła spalania paliw, natomiast dla budynków już istniejących obowiązek złożenia przedmiotowej deklaracji wynosi 12 miesięcy.

Uwaga! Obowiązek złożenia deklaracji jest nałożony ustawowo i za jego niewypełnienie w terminie grozi grzywna!

Deklarację do CEEB można złożyć w następujący sposób:

- w formie elektronicznej, czyli przez Internet na stronie: https://zone.gunb.gov.pl  (preferowany sposób, którego funkcjonalność umożliwi proste i szybkie wypełnienie dokumentu),

- w formie papierowej - wypełniony dokument można będzie wysłać listem albo złożyć osobiście w Urzędzie Gminy w Pomiechówku. 

Deklaracja zawiera takie informacje jak:

– imię i nazwisko albo nazwę właściciela lub zarządcy budynku lub lokalu oraz adres miejsca zamieszkania lub siedziby;

– adres nieruchomości, w obrębie której eksploatowane jest źródło ciepła lub źródło spalania paliw;

– informacje o liczbie i rodzaju eksploatowanych w obrębie nieruchomości źródeł ciepła lub źródeł spalania paliw oraz o ich przeznaczeniu i wykorzystywanych w nich paliwach;

– numer telefonu właściciela lub zarządcy (opcjonalnie);

– adres e-mail (opcjonalnie).

Link do filmu na kanale youtube dot. Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków oraz możliwość składania deklaracji od 1 lipca br.

W plikach do pobrania na dole strony załączamy deklaracje dot. źródeł ciepła i źródeł spalania paliw - formularz A dla budynków i lokali zamieszkałych oraz formularz B dla budynków i lokali niezamieszkałych. 

Wspierają nas:

 

 

 

 

Kalendarz Wydarzeń

Informujemy, że Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez Urząd Gminy Pomiechówek jako Administratora danych, w celu zrealizowania sprawy, w której się z nami kontaktujesz. Twoje dane będziemy przechowywać do czasu zrealizowania sprawy, w której się z nami kontaktujesz i wygaśnięcia ewentualnych roszczeń z nią związanych. Przysługuje Ci prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii, poprawienia, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, wniesienia skargi do organu nadzorczego oraz do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w każdym czasie. Podanie danych jest dobrowolne, jednak jeżeli tego nie zrobisz nie będziemy mogli się z Tobą skontaktować, a tym samym – załatwić sprawy, w której się z nami kontaktujesz. Dane kontaktowe do inspektora danych osobowych: Justyna Wyrzykowska iod@pomiechowek.pl